Audi Porsche RS2 Avant

  • 1995

  • 2.2 turbo I5 315 PS / 410 Nm

  • 6-st. manuální

  • Německo

PŘÍBĚH


Na počátku 90. let Ferdinand Piech před svým odchodem z vedení Audi do Volkswagenu chtěl dokončit ještě jednu ze svých vizí. Tehdy totiž neplatilo, že Audi byla konkurentem BMW nebo Mercedes-Benz, byla o level níž a Piech chtěl tohle změnit. A cestou byl sportovní halo model.

 

Nicméně Audi neměla v té době neměla sportovní divizi. Sláva z rally skupiny B už pominula a zatímco BMW šlapalo do motosportu, Audi neměla nic. A tak přišlo na svět spojení, které vytvořilo jedno z nejlegendárnějších aut moderní automotive historie.

 

Spojili se totiž s automobilkou Porsche, které mělo obrovské jméno a know-how, nicméně finančně na tom nebylo nejlépe. Audi měla zase silnou finanční stránku, nicméně jejich sportovní divize neexistovala. Vzniklo tak konsorcium Audi-Porsche, jehož výsledkem byl model RS2.

Nebylo to ale tak, že Audi by nebyla schopna sportovní model postavit. Nicméně pokud by se o to pokusila, byla velká pravděpodobnost toho, že sami za sebe by nedokázali zaujmout natolik, že by dosáhli požadovaného výsledku.

Vývoj probíhal v úzké spolupráci mezi těmito automobilkami, kdy Audi dodalo auto a základní komponenty, které Porsche buďto upravilo nebo nahradilo komponenty ze svých modelů. Základ motoru byl od Audi, oturbený řadový 5ti válec 2.2 litru stejný jako v S2, nicméně měl větší turbodmychadlo, jiný intercooler, vylepšené vstřikování paliva, ostřejší vačky, jiné sání, nízkotlaký výfukový systém a jinou řídící jednotku. Výsledkem je nárůst výkonu z 220 na 315 koní, točivý moment vzrostl z 350 na 410 Nm.

Porsche také navrhlo a vyměnilo zavěšení a brzdový systém, zachovali pouze systém ABS z běžné Audi 80. Auto dostalo lehké 17” disky z modelu 911, pod které schovalo červené brzdiče Brembo s nápisem Porsche.

Výroba probíhala v závodě Rossle-Bau v Zuffenhausen, kde v 80. letech montovali supersport 959 a následně i Mercedes-Benz 500E. Audi sem z Ingolstadtu posílalo pouze karoserie a další komponenty a o výrobu se staralo Porsche.

S nápadem označit tento model RS2 přišlo Porsche, jelikož používali písmena RS (,,Rennsport”) na svých vrcholových modelech a jelikož účelem tohoto modelu byl marketing pro Audi, byli ochotni jim tato písmena propůjčit. Dnes by se tak nejspíš určitě nestalo.

Během 16 měsíců výroby, od března 1994 do července 1995, vzniklo 2.891 kusů Audi Porsche RS2 a většina z nich byla určena pro evropský trh. Zlomek z nich byl exportován do Honk Kongu, Brazílie, Jihoafrické Republiky nebo na Nový Zéland.

  • 85.132 km

  • Benzín

  • Volcano Black Pearl

  • Původní nerenovovaný

O NAŠEM AUTĚ


Naše auto bylo vyrobené ke konci produkce RS2 v červenci 1995 a jako nové prodané v Německu autorizovaným prodejcem Audi Autohaus DOST Hildesheim v listopadu 1995. Původní majitel měl auto až do roku 1999, kdy bylo vyvezené do Švédska. Zde mělo další 3 majitele až do roku 2021, kdy bylo exportované do České Republiky.

Specifikace zahrnuje lakování Volcano Black Pearl v kombinaci s polokoženým interiérem s šedou alcantarou, el. ovládaná přední sedadla RECARO, el. výhřev předních sedadel, el. ovládaná zpětná zrcátka, el. ovládané střešní okno, rádio GAMMA, automatickou klimatizaci, sportovní volant s airbagem.

Na autě bylo provedené několik velmi decentních úprav v podobě 18” disků kol, stavitelného podvozku H&R, nerezového výfukového systému a otevřeného sání s filtrem KN. Veškeré originální komponenty máme k autu a jsou součástí prodeje, kdy může být kdykoliv vráceno zpět do původního továrního stavu.

Auto se nám podařilo získat z dlouhodobého soukromého vlastnictví v kosmeticky originálních zachovalém stavu s nájezdem lehce přes 80 tisíc kilometrů.

Kontaktujte nás

Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895