V roce 1991 na autosalonu ve Frankfurtu představilo BMW vylepšenou verzi svého rychlého sedanu M5. Pod kapotou umístěný řadový 6-válec S38 , jehož kořeny sahají až k supersportu M1, prošel svou poslední evolucí a měl zvýšený objem na 3.8 litru. Proběhlo více změn jako například jiný systém řízení, převodový poměr diferenciálu a pár dalších drobností. V katalogu příplatkové výbavy se objevil balíček s označením legendárního okruhu – Nürburgring.
Ten obsahoval zesílené stabilizátory. širší zadní disky a adaptivní podvozek EDC což mělo potěšit ty, kteří nechtějí M5 prohánět pouze po autobahnu, ale také si ji užít na klikatých cestách.
M5 generace E34 byla posledním ručně skládaným BMW M. Z výrobní linky klasické řady 5 se vzala karoserie a putovala do zařízení určeného vyhrádně pro model M5. Tímto tempem BMW vypustilo do světa necelé 3000 sedanů s motorem S38B38, z čehož pouze 2272 mělo levostranné řízení.
Na 100 km/h M5 akcelerovala za necelých 6 sekund, maximální rychlost omezena na typicky německých 250 km/h. Poslední M5 s řadovým 6-válcem má skvělý projev a nádherný charakteristický zvuk.
Dnes jich je na trhu velmi málo vzhledem k velmi limitované produkci. Stejně tak jich měla podstatná část smutný konec.
Naše auto bylo dodané na domácí půdě v Mnichově v květnu 1992. Černý sedan s černým interiérem obsahuje důležitý balíček Nürburgring, má pečlivě vedenou servisní knížku a je ve velmi zachovalém stavu.
Napište nám
tel: +420 775 140 895
Zásady o ochraně osobních údajů
Všeobecné obchodní podmínky