Prodáno

BMW M5 (E39)

158173 km
Detail vozu

Rok výroby:

1999

Motorizace:

4.9 N/A V8 400 PS / 500 Nm

Převodovka:

6-st. manuální

Kilometry:

158173 km

Palivo:

Benzín

Barva:

Carbonschwarz-metallic
Příběh vozu

V 80. letech fungoval vývoj sportovních vozů metodou ,,Co se stane, když…”. A vznik BMW M5 nebyl výjimkou. Inženýři z Mnichova si totiž položili otázku, co by se stalo, kdyby vzali motor ze svého supersportu M1 a dali jej do sedanu řady 5. Tak to zkusili a ono to fungovalo. Protože spojili 2 různé světy – měli jste výkony supersportu v nenápadném, praktickém balení auta, které jste mohli používat každý den.

 

Třetí generace M5 s označením E39 byla představena v roce 1998, jako první měla pod kapotou motor V8 a byla narozdíl od svých předchůdců stavěna na stejné lince jako běžná řada 5.

 

Naše auto bylo dodáno v Německu v roce 1999, původní majitel měl dobrý vkus a zaškrtnul položky BMW Individual v podobě laku Carbonschwarz Metallic a černý interiér s kontrastní modrou kůží, dobový palubní telefon byl samozřejmostí pro manažery v 90. letech.

 

Atmosferický motor 4.9 litru V8 s označením S62 nabízí velmi slušnou dynamiku, na 100 km/h akceleruje za 4.8 sekundy a na omezovač maximální rychlosti narazíte při 250 km/h. Prototypy bez omezovače jeli dokonce více než 300 km/h.

 

Kouzlo M5 ale spočívá v její rozdvojené osobnosti, na jednu stranu má sice výkony supersportů své generace, na tu druhou Vám jej ale do určitého bodu nedává najevo. Pokud ji nešlapete po krku, chová se jako běžná řada 5, kterou můžete používat každý den. Byla totiž stavěná pro autobahn, pro rychlé dálniční přesuny. Až když ji dostanete do otáček, probudí se v ní to monstrum.

 

Auto je momentálně po kompletní péči, na motoru jsme udělali potřebný servis, vyleštili lak a ochránili jej voskem. Je krásnou vzpomínkou na doby včerejší, poslední mechanická M5. Její nadčasový, opravdu krásný design nestárne a i po 25 letech vypadá stále nádherně. Jedním slovem je legendární.

Kontakt

Napište nám