Prodáno

Škoda Favorit 136L

140870 km
Detail vozu

Rok výroby:

1990

Motorizace:

1.3 N/A I4 63 PS / 100 Nm

Převodovka:

5 st. manuální

Kilometry:

140870 km

Palivo:

Benzín

Barva:

Hnědá
Příběh vozu

Koncepce Evropských osobních automobilů se v průběhu 70. let měnila, podívejme se například na Volkswagen, který poslal svého Brouka do důchodu a nahradil jej moderní Golf. Na východě také existoval mezi výrobci RVHP plán, jak postavit auto pro moderní Evropu, nicméně jednání Škody s východoněmeckým Wartburgem a Trabantem selhalo. Proto se Škoda rozhodla pustit do vývoje sama a možná díky tomu ji tady stále máme.

 

Na vývoji Favoritu se podílelo několik zvučných jmen – karoserii navrhlo italské designové studio Bertone, na uložení a odhlučnění motoru pracovalo například i Porsche. Ve své době to bylo auto se spoustou zajímavých technických řešení a to ne vše skrze limity tehdejšího průmyslu bylo možné realizovat.

 

Nicméně Škoda na tom po zahájení výroby Favoritu nebyla finančně nejlépe, vývoj nového modelu ji stál jmění a když po listopadu 1989 přišly ekonomické změny v podobě přechodu z centrálně řízeného hospodářství na tržní ekonomiku, potřebovala investora ještě více. A právě díky Favoritu se jinak zastaralá Škoda stala pro koncern Volkswagen zajímavou a díky němu tady domovskou automobilku stále máme.

 

Tohle konkrétní auto pochází z května roku 1990, bylo prodáno v Náchodě odkud má stále i originální registrační značku. Jedná se o model 136L v původní podobě, lakovaný do hnědé Gobi se spoustou dobových detailů – potahy sedadel, palubní literatura nebo také zachovalé noviny Rudé Právo.

 

Favorit je legendou našeho domácího automobilového průmyslu, byl stěžejní pro další budoucnost automobilky Škoda a jeho vývoj byl časově, technicky i politicky náročný. A proto jej máme i my, je symbolem našeho domácího průmyslu.

Kontakt

Napište nám