Prodáno

Tatra T600 Tatraplan

2520 km
Detail vozu

Rok výroby:

1952

Motorizace:

1.95 N/A B4 52 PS / 110 Nm

Převodovka:

4-st. manuální

Kilometry:

2520 km

Palivo:

Benzín

Barva:

Švestková Modrá
Příběh vozu

Vývoj Tatraplanu začal koncem druhé světové války a měl navázat na úspěchy a tradici modelů s aerodynamickou karoserii. Zároveň měl být i takovou levnější verzí větších modelů a nahradit tak zastaralý model 57. Vývoj Tatraplanu nebyl jednoduchý, měl spoustu porodních bolestí, kterých se inženýři nemohli zbavit bez pomoci někdejšího ředitele Hanse Ledwinky, který byl po válce odsouzen za kolaboraci a internován v Novo Jičínské věznici. Nakonec se podařilo tyto bolesti vyřešit a Tatraplan se dostal v roce 1948 do prodeje.

 

Našel si také jako každý model Tatra oblibu v zahraničí a velká část produkce byla určena k exportu na západ a také do zámoří. Bylo to také zapříčiněné tím, že pro běžného československého motoristu byl Tatraplan po politických změnách v roce 1948 nedostupný a sloužil jako služební vůz pro státní a stranické funkcionáře. Po rozhodnutí vlády v roce 1951 byla výroba Tatraplanu přesunuta do závodu AZNP v Mladé Boleslavi, kde probíhala pouhý rok a v roce 1952 byla ukončena s celkovým stavem 6342 aut.

 

Naše auto pochází z roku 1952 a je právě jedním z posledních vyrobených kusů z Mladé Boleslavi, je plně funkční ve stavu po kompletní renovaci.

 

Pro Tatraplan, který měl velice slibný začátek, se stal osudným nástup tehdejšího komunistického režimu, jelikož po komunistickém puči se čelní představitelé státu rozhodli, že by se Tatra měla soustředit na nákladní vozidla a tento názor trval až do příchodu modelu 603.

Kontakt

Napište nám