FORD ESCORT RS COSWORTH

  • 1992

  • 2.0 turbo I4 227 PS / 304 Nm

  • 5-st. manuální

  • Švédsko

PŘÍBĚH


Po ukončení skupiny B v roce 1986 přešel svět vrcholných soutěží rally do skupiny A, kde bylo potřeba homologačního speciálu, který vycházel ze sériově vyráběného vozidla. Ford tak musel odstavit model RS 200 a i když měli ve skupině A již homologovanou Sierru RS Cosworth, rozhodli se ze světa rally odstoupit, jelikož Sierra nebyla do těchto soutěží vhodná.

 

Nicméně na počátku 90. let se situace změnila, jelikož pro sezónu 1993 FIA snížila počet těchto homologačních aut z 5000 na 2500 kusů a Ford se rozhodl, že postaví nové závodní auto, které bude stát na tehdy novém Escortu 5. generace. A tak přišel na svět Ford Escort RS Cosworth.

 

Naše auto pochází z prvního roku výroby 1992 a patří tak mezi těch 2500 kusů, které Ford musel v prvních 12 měsících produkce vyrobit a prodat, aby splnil požadavky FIA, tudíž se jedná o opravdový homologační speciál.

Byl prodán ve Skandinávii, konkrétně ve Švédsku a po celou dobu měl pouze 1 majitele. K nám se dostal z dědictví, je v naprosto sériovém stavu, v původním laku a má najeto 75 tisíc kilometrů. Jedná se o původní verzi s velkým turbodmychadlem.

  • 75068 km

  • Benzín

  • Bílá Diamond

  • Původní nerenovovaný

O NAŠEM AUTĚ


Naše auto bylo původem prodané ve Švédsku, jedná se o exemplář z homologační série prvních 2.500 vyrobených kusů v roce 1992. Od ledna 1993 mělo jednoho majitele a v rodině zůstalo celých 30 let až do roku 2023, kdy se dostalo auto k nám.

Po celou dobu bylo auto velmi dobře skladované a udržované, nicméně potřebovalo drobnou péči. Očistili jsme podvozek od gumoasfaltového nástřiku, ošetřili a zrenovovali podvozek. Mechanické části jako motor, převodovku nebo diferenciál jsme očistili a přetěsnili, vyměnili veškeré náplně a filtry, motor dostal nové rozvody. Několik posledních let auto stálo a provedli jsme rozsáhlý, ale spíše preventivní servis.

Auto má z továrny velké křídlo, balíček Lux 1, který obsahuje vyhřívaná přední sedadla, střešní okno nebo vyhřívané čelní sklo. Sportovní sedadla Recaro mají látkové čalounění Hexagon.

Nyní jsou na autě drobné úpravy v podobě 18” disků COMPOMOTIVE ze závodní verze a snižovací pružiny. Veškeré originální komponenty jsou ale zachované a mohou být jednoduše vráceny zpět.

Kontaktujte nás

Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895