Ford Focus RS

35.500 EUR

  • 2009

  • 2.5 turbo I5 305 PS / 440 Nm

  • 6-st. manuální

  • Česko

PŘÍBĚH

Na přelomu tisíciletí představil Ford svůj globální model Focus. Jednalo se o zlomový model pro Ford na evropském trhu, oproti konkurenci měl velmi dobře vyladěný podvozek, díky čemuž měl skvělé jízdní vlastnosti.

 

Pro modelový rok 2005 tak Ford představil jeho druhou generaci a těsně před koncem výroby, než se tato generace měla nahradit, přišla vrcholová verze RS.

 

Na British International Motor Show v roce 2008 představil Ford koncept v ikonickém zeleném laku, který se ale téměř nelišil od sériově vyráběného auta, v lednu 2009 byla jeho výroba v německém závodě Saarlouis oficiálně zahájena a v březnu první klienti získali svá auta.

Oproti verzi ST mělo RS nespočet úprav. Základ motoru je stejný, 2.5 litrový 5ti válec od Volva, nicméně dostal větší turbodmychadlo, větší intercooler, kovanou klikovou hřídel, jiní písty, vložky válců, kompresi 8.5:1 a vylepšené proměnlivé časování ventilů. Byl zachovaný pohon přední nápravy a aby auto dokázalo přenést na asfalt zvýšený výkon, dostalo mechanický samosvorný diferenciál Quaife a speciálně navržené zavěšení od MacPherson.

Výroby modelu RS byla ukončena v září 2010 a během 22 měsíců výroby vzniklo okolo 12.000 kusů, z čehož cca 8.000 bylo s pravostranným řízením a cca 4.000 pro EU trh.

  • 31.229 km

  • Benzín

  • Frozen White

  • Původní nerenovovaný

O NAŠEM AUTĚ


Naše auto bylo prodané v červenci 2009 autorizovaným dealerem Ford Janiš Motorsport v Olomouci.

Má najeto pouze 32 tisíc kilometrů a celkově mělo 2 majitele. Auto nebylo v minulosti nikde lakované a veškerá okna jsou původní. Dokládá to i vtipný fakt, že na čelním okně je vylepena dálniční známka z roku 2010. Řádně vedená servisní knížka, částečně vedena v autorizovaným servisech.

O auto bylo vždy řádně starané, pravidelně byl měněný olej v motoru a veškeré filtry. V roce 2020 došlo k preventivní výměně rozvodů z důvodu stáří auta. Auto bylo pravidelně ježděné a dobře ustájené, tudíž byl zachovaný špičkový původní stav.

Specifikace v kombinaci lakování bílou Frozen s modrou látkou na sedadlech Recaro v interiéru je decentní, auto má balíček Lux 1, což zahrnuje beiklíčový start nebo zadní parkovací asistent.

Jedná se o zachovalou časovou kapsli pro někoho, kdo miluje hot hatche nejen z 0. let 21. století.

Kontaktujte nás

Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895