MITSUBISHI

LANCER EVOLUTION VI GSR TOMMI MAKINEN EDITION

VÝROBCE MITSUBISHI

MODEL LANCER EVO GSR

EDICE TOMMI MAKINEN

ROK VÝROBY 2000

STAV KM 104 234 km

PALIVO Natural 98

MOTOR 2.0 turbo I4

VÝKON 280 PS / 373 Nm

PŘEVODOVKA 5-st. man.

PŮVOD Japonsko

CENA 50 000 EUR

O NAŠEM AUTĚ


Naše auto pochází z Japonska. Bylo vyrobené v prosinci 1999 a registrované v lednu 2000.

V květnu 2007 bylo pořízeno od prvního majitele a exportované z Japonska do Velké Británie, kde mělo 2 majitele. První vlastnil auto do roku 2012 a druhý až do roku 2019, kdy bylo vyvezeno do České Republiky.

Velmi důležitým bodem je stav auta, který je extrémně zachovalý. Karoserie a lak vypadají jako nový, a podvozek nese velmi drobné známky povrchové koroze.

Auto bylo pravidelně servisované a také je stále v provozu, tudíž je plně provozuschopné. Nutné zmínit, že má registraci v České Republice.

Jedná se o vrcholovou variantu GSR, která má v základu téměř veškerou možno výbavu. Jedná se o jeden z 412 kusů v barvě Satellite Silver, je dokonce vzácnější než ikonické červené.

Na autě je instalovaný nerezový výfukový systém Kakimoto Racing, otevřené sání s filtrem od HKS a 18” palcové disky Speedline. Originální díly nejsou součástí prodeje.

HISTORIE


V 90. letech ve světě moderní rallye vznikla jedna z velmi známých rivalit - Mitsubishi vs. Subaru.

Soupeřili spolu každou sezónu nejen o vítězství mezi jezdci, ale také v rámci šampionátu konstruktérů, kdo ten rok přivezl schopnější auto. Mitsubishi v čase představovalo evoluce modelu Lancer, na kterém své soutěžní speciály stavělo. I když to pravidla nevyžadovala, silniční auto má k tomu soutěžnímu velice blízko. Stále jej považovali za homologační speciál.

V roce 1994 získal finský jezdec Tommi Mäkinen angažmá v továrním týmu Mitsubishi Ralliart po svém úspěchu ve finské rallye u konkurenčního Fordu. Následující rok skončil pátý, nicméně v roce 1996, 1997, 1998 a 1999 získal titul mistra světa a Mitsubishi mu jako poděkování vytvořilo dárek.

Na konci roku 1999 přišel do prodeje Lancer Evolution v edici Tommi Mäkinen, základ byl v 6. generaci, nicméně auto bylo natolik upravené, že se označuje jako Evolution 6.5.

Mezi odlišnosti patří jiný a širší bodykit s větším nádechem vzduchu v předním nárazníku, červená sedadla Recaro, 17” kola Enkei, kožený volant MOMO a jiná hlavice řadící páky, turbína turbodmychadla z titanu, výztuha v motorovém prostoru, snížená světlá výška s ohledem na nastavení pro asfaltové rychlostní zkoušky a rychlejší převod řízení.

Celkem vzniklo na světě pouhých 2 500 kusů GSR Tommi Mäkinen Edition a všechny jen pro japonský trh.

Kontaktujte nás

Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895