ŠKODA

SUPERB V6 EDITION 100

VÝROBCE ŠKODA

MODEL SUPERB (3U)

EDICE EDITION 100

ROK VÝROBY 2005

STAV KM 83 387 km

PALIVO Natural 98

MOTOR 2.8 V6

VÝKON 193 PS / 280 Nm

PŘEVODOVKA 5-st. man.

PŮVOD Německo

CENA Na vyžádání

O NAŠEM AUTĚ


Naše auto bylo jako nové prodané v Německu v roce 2007, přestože bylo vyrobeno už v roce 2005.  Bylo ve vlastnictví prvního majitele až do začátku roku 2023, kdy se nám podařilo jej vykoupit a zařadit do naší garáže.

Přestože má auto najeto jen lehce přes 80 tisíc kilometrů a mechanicky bylo o auto dle všeho vždy řádně starané, kosmeticky vyžadovalo rozsáhlejší péči.

Naší dílnou bylo auto částečně lakované, veškeré exteriérové doplňky byly vyměněny za nové originály a nakonec ošetřeno keramickou ochranou. Kožený interiér nebyl v minulosti profesionálně čištěný a tak určité části vyžadovaly částečné lakování.

Výsledkem je, a to můžeme říct s jistotou, nejhezčí Superb první generace, který můžete na cestě potkat.

HISTORIE


Historie názvu Superb sahá až do předválečných 30. let, ovšem tehdy Škodovácké modely vyšší třídy nebyly tolik populární a úspěšné, proto oživení tohoto jména veřejnost zaskočilo, avšak média měla o čem psát a na co odkazovat. Předobrazem novodobého Superbu s vývojovým interním označením SK 451 se stala studie Škoda Montreux ukázaná v Ženevě v roce 2001, tedy před 23 lety.

Málokdo tehdy tušil, že Montreux vlastně odhalí finální podobu Superbu, jelikož se studie od sériového modelu příliš nelišila. Oficiální premiéru si Škoda Superb užila 11. září 2001 ve Frankfurtu, ovšem s hořkou pachutí vanoucí ze Spojených států amerických, kde došlo k obrovského teroristickému útoku na Světové obchodní centrum a Pentagon.

Ačkoli se zástupci mateřského koncernu Volkswagen Škodovce spíše smáli, protože si neuměli představit, že by tehdejší bohatá klientela nějakým způsobem prahla po drahém autě značky Škoda Auto, stejně vozu dali zelenou poskytli automobilce základní platformu sdílenou ještě s Audi.

Superb tak dostal mimo čtyřválcových motorů také šestiválce, konkrétně benzinový 2,8litrový a 2,5litrový naftový. Převodovky byly manuální o pěti či šesti rychlostech, ovšem vybrané motorizace mohly být spojeny s pětirychlostním automatem Tiptronic.

Model se prodával se třemi výbavovými stupni, a to Classic, Comfort a Elegance. Nechyběla ani volitelná výbava typu hlavové airbagy, elektronická stabilizace (tu měly modely V6 standardně), bi-xenonové světlomety, automatická klimatizace, navigace nebo prémiové audio.

Navzdory absenci pohonu 4x4 nebo karoserii kombi se hned v roce 2001 v Česku prodalo 177 superbů, a to byla ostrá velkosériová produkce zahájená až v dubnu 2002! Do roku 2008 tak vzniklo přes 136 tisíc Superbů, které Škodovce otevřely cestu do segmentu vyšší střední třídy.

Model měl také několik edic, přičemž předmětná edice 100 vycházela z nejvyšší výbavy Elegance, ovšem nabídla několik prvků navíc. Například šlo o 17-ti palcová litá kola, tkané koberce, dvojitou koncovku výfuku, prémiové audio, multifunkční volant, přípravu pro telefon, střešní okno se solárními články, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu nebo o zadní parkovací senzory.

Kontaktujte nás

Líbí se vám jedno z našich aut nebo máte zájem o naše profesionální služby? Vyplňte prosím formulář níže a my se vám obratem ozveme. Pokud raději komunikujete po telefonu, tak se nám ozvěte na číslo: +420 775 140 895